2014. szeptember 9., kedd

Gombaszósz



Barna Csiperke gombából készítettem, 
de vannak ennél ízletesebb gombafajták is...
Csak ellenőrzött gombákat használjunk fel hozzá!


Elkészítés:











A gombát megmostam, apróra szeltem
 




és forró zsíron, fedő alatt
kissé megpároltam



Levet ereszt ugyan,
de még tettem hozzá egy kis vizet, hogy több szaftja legyen

sót, borsot, pici oregánót szórtam rá és
                                                   lefedés nélkül puhára főztem
(szabadon fűszerezhető egyebekkel is!)


amikor elkészült lehúztam a tűzről
 















és vajjal összekevert tojássárgájával óvatosan behabartam
(egy evőkanálnyi citromlét is tettem a tojáshoz)


ezt állandó keverés mellett besűrítettem,
végül adtam hozzá 
apróra vágott zöldpetrezselymet és törött borsot


lángosra, tojásnokedli v. sülthús mellé stb. kiváló egytálétel



de most, meleg öntetként, a Hortobágyi paleocsinta tetejére került





csak annyit készítsünk belőle, amennyi egy étkezés alatt biztosan elfogy.
A gombaételeket nem biztonságos tárolni.
Ha mégis úgy adódik, akkor étkezés után rögtön fagyasszuk le a maradékot.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése