2015. július 30., csütörtök

Töltött paprika



 




Hozzávalók /személyenként/: 
  • 20 dkg darálthús
  • 10 dkg karfiol és/vagy zellergumó
  • tojás
  • hagyma
  • kókuszzsír
  • fűszerek: só, bors, pirospaprika, ételízesítő

  • tisztított víz 
  • 2 zöldpaprika
  • Paradicsom-lé
  • szezám-liszt
  • Stevia (v. Xukor0)
  • zeller levél


Elkészítés: 

1. Húsgombócok:


a finomra vágott hagymát megüvegesítettem a forró zsíron,
és összedolgoztam a nyers darált hússal, a lereszelt zellerrel
és karfiollal, sóval, a fűszerekkel, majd a tojással.




a masszából diónyi gombócokat formáltam 


2. Főzés:

Közben a vizet , egy kis sóval és a felszeldelt** zöldpaprikákkal, feltettem főni.













Egy idő után, lassú forrás alatt, egyenként, óvatosan,
beleraktam a gombócokat is.  (ne kevergessük, csak
rázogassuk meg az edényt, akkor nem törnek össze)



Mikor már nem volt nyers a közepük sem,


a szezámlisztet egy kis friss paradicsomlével, kókuszolajjal és pirospaprikával
simára kavartam,


elkevertem a megfőtt húsgombócok levében,





felöntöttem  a többi paradicsomlével, beízesítettem egy kis Steviával, zellerlevéllel, borssal, erőspaprikával (utóbbi elhagyható!)




és az első rottyanásig melegítettem.


közben
Hokkaidó-tök -ből hasábkrumplit sütöttem mellé köretnek.





**
a paprikákat megtölteni is lehet, de én nem szoktam
(úgysem eszem meg... felfúj!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése