2014. október 24., péntek

Hideg gyümölcsleves paleoósan /nyers/



















mélyhűtött vagy aszalt gyümölcsökből készíthetjük.

...



Én most vegyesen használtam ilyet is, olyat is...













Elkészítés:

1 liternyi tiszta vizet föltettem főni
  • 3-4 evőkanál Eritrittel,
  • mokkáskanálnyi Steviával,
  • pici sóval,
  • fűszerekkel: szegfűszeg, fahéj, bio-citromhéj, forraltbor fűszerkeverékkel, de ízlés szerint más       is lehet (bio-narancshéj, gyömbér, ánizs... stb).

















Amikor elkészült ez az alaplé,  leszűrtem, félretettem hűlni, 
majd belecsavartam  fél citrom levét


Közben


2 tojás sárgáját kikevertem 3 dkg olvasztott kókuszolajjal,*
és egy lapos kanálnyi makadámdió liszttel, 
a kézmelegre hűlt fűszeres alapléből hozzáöntöttem kb.1 dl-t




gőz fölött az egészet óvatosan, folyamatos kevergetéssel, besűrítettem, és hagytam meghűlni.






A többi, már kihűlő alaplébe (max. 40 fok) belekerültek az aszalt szilva, -alma, -barack, -füge, és a mélyhűtött meggy szemek.

Majd rájuk a langyos, tojásos habarás.


A hűtőszekrényben egy nap alatt összeérnek az ízek, 
de frissen is finom.















A tojás miatt érdemes a maradékot hűtőben tárolni és hidegen fogyasztani, mert melegítéskor összeugrik, megpelyhesedik benne a tojás. Azért ehető de kinézetre már nem ilyen gusztusos!





*kókuszolaj helyett kókuszkrémet vagy Ghee-t is használhatunk...

Megj:
Egészségünk érdekében igazítsuk a gyümölcsmennyiséget
a naponta elfogyasztható


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése