2016. április 21., csütörtök

Ünnepi császármorzsa (paleo-smarni)

/Vasárnap reggeli, olyan ágyba-vihetős fajta.../
-Javított, átdolgozott változat-

 













Hozzávalók 1 adaghoz:

  • 2 egész tojás (+2 e.kanál víz)
  • 3 dkg darált kesudió
  • 2 dkg makadámdió liszt (v. mandulaliszt)
  • 1 teáskanál Eritrit
  • 1 csipet só
  • 1 kk vanília /aroma/
  • 1 ek citromlé 

  • +2 dkg (kókusz)vaj

Elkészítés:

A hozzávalókat összekevertem egy tálban, 
(a sűrűsége átmenet a palacsinta- és a nokedli tészta között)
és félreraktam, hogy összeálljon egy kicsit


Közben, kis lángon,
megolvasztottam a vajat.

A felét hozzákevertem a tésztához, amit aztán visszaöntöttem a serpenyőbe a maradék forró vajra


és sűrűn kevergetve,
krumplitörő segítségével
morzsásra sütöttem.  
(5 perc!)




Finomabb, harmonikusabb ízű lett, mint a diómorzsa ,
afféle retro-császármorzsa...

Töredelmesen bevallom, 
én szórtam még a tetejére egy kiskanálnyi porXukor0-t is

amikor kissé szárazra sikerül, javításként
tálaláskor a forró smarni tetejére teszek még egy kis vajat


darabolt friss- vagy fagyasztott gyümölccsel
 nyers-lekvár-al nyers, ízesített gyümölcsvelő -vel
kakaóval vagy tocsogós csokikrémmel is finom,
de keverhetünk hozzá egy kanálnyi mazsolát vagy egy kevés aprított aszalt gyümölcsöt is.

***



Annak, aki nehezen szokik le a reggeli müzliről (főként a gyerekek), jó alternatíva az egészségre káros gabonapelyhek kiváltására: 

- Egyszerűen és hamar elkészül -
- a kókuszvaj gyors táplálék az agynak -
- édes, de nem cukros -
- szénhidrátszegény, gluténmentes, tejmentes -
- friss gyümölccsel kiegészítve rost- és vitamindús reggeli -
- nem hizlal! -


megj:
A "hagyományos" háztartásban mindig kéznél van a liszt, 
mi tartsunk a hűtőben helyette egy kevés előre ledarált mandulát, 
diót, kesudiót...stb., hogy gyorsan tudjunk valami finomat készíteni. 
Egy paleoós háztartásban mindig legyen otthon (nyers és főtt) tojás is!

Xukor0 = Eritrit

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése